Žiljenje, šta ako listovi ne izbace bebe ni posle više meseci...

    Može se desiti da vam listići koji su užiljeni nikada ne izbace bebe. Razlozi mogu biti razni: preduboko zabodeni listići, previsoka ili preniska temperatura u sobi, neadekvatna vlažnost, loš supstrat.... Meni se čini da me je u ovom slučaju sredio loš supstrat. Listove sam stavljala u onom "interesantnom" periodu izolacije zbog Korone i nisam mogla da nadjem supstrat koji obično koristim a ovaj je bio prilično "težak" i sa suviše djubriva u sebi. (Potvrdu za ovu teoriju sam dobila kada sam nabavila dobar supstrat a uspešnost mi se povećala sa ovih 50% na preko 95%).

   Dakle, polovina  listova (nabavljenih u aprilu) nikada nije izbacila bebe. Šta onda uraditi u ovakvoj situaciji?

      PRVA stvar koju možete pokušati je da skinete vrhove listova ne bi li ih stimulisali da puste bebe. Na ovaj način povećavate sebi šanse da dobijete bebu jer svaki od vrhova možete staviti na žiljenje. Listovi ovo prilično dobro podnose. Ja sam to uradila na mojima pre par nedelja. Nažalost nisam dobila željeni rezultat ali su mi odsečeni vrhovi počeli da puštaju korenčiće što me je ohrabrilo na sledeći korak. Ukoliko ste odsekli dovoljno velik vrh a da on nije oštećen na neki način šanse su prilično velike da će se primiti metodom žiljenja na supstratu. Ja sam izgubila samo jedan vrh i on je bio malo oštećen. (Slika 1, 2, 3 - korenčići na odsečenim vrhovima).


Sl. 1.

Sl. 2.

Sl.3.

    Pod DVA je da odsečete ceo list i ponovo ga užilite. Kako je prošlo skoro 6 meseci od stavljanja listova na žiljenje i beba nije bilo ni u najavi ja sam odlučila da stavim i ostatak lista na žiljenje istim sistemom (mojim omiljenim). Dole možete videti da su samo dva lista od 17 pokušala da izbace bebu.  Ovde očekujem da će nekoliko listova možda propasti jer su bili meki kada sam ih odsekla i deo koji je bio u zemlji pokazuje truljenje..


(Sl.4. i 5. Listovi isečeni do nivoa supstrata)



(Sl. 6. Bačen stari koren, od 17 listova samo 2 sa bebom)

   
    TREĆI način koji se ponekad preporučuje je da pažljivo izvadite svoj listić i pokušate da ga zabodete na manju dubinu. To ima logike i probala sam par puta premeštajući list iz jedne saksije u drugu, tako da znam da funkcioniše ali dešava se i da se tako list ne oporavi (vadjenje korenovog sistema je uvek šok za biljku*).  Sve u svemu, iako je nešto brže od ponovnog žiljenja, ja mislim da je rizičnije i ne biram ga često. 
    Na vama je da sami izaberete šta vam najviše odgovara.
(*Znam da je i odsecanje gorepomenutog takodje šok ali je meni uspešnost veća.)


    DODATAK: Prošlo je otprilike mesec i po od kada su vrhovi listova stavljeni na žiljenje a mesec dana za ostatak lista. Do sada su se i jedni i drugi užilili uz minimalne gubitke (dva vrha lista i jedan donji deo) a na obe grupe su već vidljivi začetci beba. 

















Коментари

Популарни постови са овог блога

Osvežavanje, podmladjivanje (rejuvenating) prerasle afričke ljubičice, žiljenje krune

Supstrat, eksperimentisanje

Ljubičice iz semena, hibridizacija