Alge - Kako očistiti rezervoare bez truda

    Fitiljno zalivanje je (barem meni) idealno rešenje za zdrave biljke i veliku kolekciju. Jedina mana, za sada, je neizbežna pojava algi u rezervoarima. Postoji nekoliko načina da se njihova pojava spreči kao korišćenje potpuno tamnih i neprozirnih rezervoara ili dodavanje hidrogena u vodu pri zalivanju. Hidrogen ne dodajem jer sam čitala da konstantna upotreba može oštetiti biljke a kako su mi rezervoari potpuno prozirni neizbežno mi je druženje sa ovom dosadom. 

    Svako ko je pokušao da opere posude u kojima su se razvile alge zna koliko je to naporan i iritantan posao ukoliko želiš dobre rezultate. Na svu sreću postoji jako jednostavno rešenje koje skoro potpuno izbacuje trud iz jednačine a ujedno garantuje da su vam posude potpuno bezbedne za sledeću upotrebu. 

    Potrebno:

-veća posuda/manja kadica

-Domestos

-četka (ukoliko postoje naslage kamenca koje želite da uklonite)

-nešto čime ćete obezbediti da su sve čaše (moj rezervoar) potpuno potopljenje (ja koristim obrnut poklopac od zvona za tortu koji otežam gelom za tuširanje, pošto sve radim u kupatilu).

    Domestos razblažite na 10% rastvor tako što uzmete 1 deo Domestosa i 9 delova vode. Ja najčešće koristim 600ml Domestosa i 5,4l vode jer mi to napuni kadicu koju koristim više od pola i mogu da potopim čaše potpuno. Čaše potopite tako da su potpuno uronjene u tečnost i poklopite nečim da sigurno ostanu tako tokom celog procesa. 



    Ostavite sve tako 3-4 sata. Alge obično uginu posle nekih 2 sata ali da bi se sigurno sterilisale čaše potrebno je ostaviti ih duže. Čim alge uginu one spadnu sa zidova čaša i dovoljno je čašu samo isprati čistom vodom i osušiti (kada se čaša osuši bilo kakav ostatak Domestosa na njoj postaje potpuno neaktivan i bezbedan za upotrebu).  

    Ukoliko te rezervoare koristite duže vreme pa su se pojavile i naslage kamenca, potrebno je pri vadjenju iz Domestosa malo ih oprati nekom četkom pa onda isprati. Ja koristim četku za WC (ima da se kupi u plastikama samo četka) kojoj sam skratila čekinje na pola tako da mi savršeno pere čaše koje koristim i po zidovima i po dnu. 

REZULTAT: 

    Čaša pri stavljanju i posle izlaska iz kupke i ispiranja. Bez ikakvog truda i pranja.




Коментари

Популарни постови са овог блога

Osvežavanje, podmladjivanje (rejuvenating) prerasle afričke ljubičice, žiljenje krune

Supstrat, eksperimentisanje

Ljubičice iz semena, hibridizacija